قدسیان

ساخت وبلاگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سازمان امور مالیاتی کشور در این اطلاعیه آورده است: بر اساس اصلاحيه مصوب ۳۱ / ۴ / ۱۳۹۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم صاحبان مشاغل موظفند با رعايت اصول و ضوابط تنظيم دفاتر تجاري موضوع قانون تجارت و ساير ضوابط مربوط، نسبت به تنظيم و نگهداري دفاتر و اسناد و مدارک حسب مورد اقدام و ضمن تنظيم اظهارنامه مالياتي خود براساس دفاترو اسناد و مدارک مذکور، حسب درخواست ادارات امور مالياتي آنها را جهت رسيدگي و تشخيص درآمد مشمول ماليات به ادارات ذيربط ارائه نمايند.

گروه بندي موديان

وظيفه قانوني صاحبان مشاغل در مورد نوع دفاتر و اسناد و مدارک و روش‌هاي نگهداري آنها و نيز نحوه ارائه آنها براي رسيدگي و تشخيص درآمد مشمول ماليات بر حسب گروهي که موديان در آن قرار گرفته‌اند تعيين مي‌شوند. صاحبان مشاغل بر اساس مبلغ فروش کالا و خدمات طبق آخرين اظهارنامه تسليمي يا درآمد مشمول ماليات قطعي شده (قبل از کسر معافيت) طبق آخرين برگ ماليات قطعي عملکرد سال ۱۳۹۱ و به بعد به شرح زير گروه‌بندي مي شوند.

گروه بندي صاحبان مشاغل بر اساس حجم فعاليت

روه اول:
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل يا ده برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده (قبل از کسر معافيت) طبق آخرين برگ ماليات قطعي عملکرد سال ۱۳۹۱ (مجموع برگ قطعي‌هاي اصلي و متمم) و بعد که تا تاريخ پايان دي ماه سال قبل از شروع سال مالياتي ابلاغ شده باشد، هرکدام بيشتر از مبلغ سي ميليارد ريال باشد.

همچنين اشخاص ذيل فارغ از حجم فعاليت خود از لحاظ انجام تکاليف جزء موديان گروه اول محسوب مي‌شوند:

۱- دارندگان کارت بازرگاني (وارد کنندگان و صادر کنندگان).
۲- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهاي توليدي و بهره برداران معادن داراي جواز تأسيس و پروانه بهره برداري از وزارتخانه ذي ربط.
۳- صاحبان هتل‌هاي سه ستاره و بالاتر.
۴- صاحبان بيمارستان‌ها، زايشگاه‌ها، کلينيک‌هاي تخصصي.
۵- صاحبان مشاغل صرافي.
۶- فروشگاه‌هاي زنجيره ايي داراي مجوز فعاليت از وزارتخانه ذي ربط.

گروه دوم:
مجموع مبلغ فروش کالا وخدمات سال قبل يا ده برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده(قبل از کسر معافيت) طبق آخرين برگ ماليات قطعي(مجموع برگ قطعي‌هاي اصلي و متمم) عملکرد سال ۱۳۹۱ و بعد که تا تاريخ پايان دي ماه سال قبل از شروع سال مالياتي ابلاغ شده باشد، هرکدام بيشتر از مبلغ ده ميليارد و تا سي ميليارد ريال باشد.

گروه سوم:
مودياني که در گروه‌هاي اول و دوم قرار نمي‌گيرند جزء گروه سوم محسوب مي‌شوند.

نکات مهم درخصوص گروه بندي موديان:
۱-در مورد فعاليت‌هاي صرفاً خدماتي گروه بندي موديان با لحاظ کردن ۵۰درصد مبلغ مندرج در جدول فوق انجام مي‌شود.
۲-در مشارکت مدني جمع مبلغ فروش کالا و خدمات ويا درآمد مشمول ماليات قطعي شده کليه شرکاء ملاک عمل قرار مي‌گيرد.
۳- مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل براساس فعاليت مؤدي در سال قبل مي‌باشد.
۴ – موديان مالياتي که در هر گروه قرار مي‌گيرند، تا سه سال بعد، از نظر انجام تکاليف قانوني در طبقات پايين‌تر قرار نخواهند گرفت.
۵-در دوسال اول شروع فعاليت صاحبان مشاغل، به استثنا مودياني که براساس نوع فعاليت در گروه اول قرار مي‌گيرند، انتخاب گروه و انجام تکاليف قانوني مربوط، به انتخاب مؤدي خواهد بود.
۶-صاحبان مشاغلي که در گروه‌هاي دوم يا سوم قرار مي‌گيرند، مي‌توانند در هرسال مالياتي نسبت به انجام تکاليف گروه بالاتر اقدام نمايند. در اين صورت مکلف به رعايت مقررات مربوط خواهند بود.

تکاليف موديان درخصوص نگهداري دفاتر ويا اسناد و مدارک

گروه اول: صاحبان مشاغلي که در گروه اول قرار مي‌گيرند و کليه اشخاص حقوقي مکلف به نگهداري دفاتر روزنامه و کل يا ساير دفاتر حسب مورد دستي يا ماشيني (مکانيزه/ الکترونيکي) متکي به اسناد و مدارک، با رعايت مقررات مندرج در ماده (۶) آيين نامه اجرايي مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روشهاي نگهداري آنها موضوع ماده ۹۵ اصلاحي مصوب ۳۱ / ۴ / ۱۳۹۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم، مي‌باشند.

گروه دوم: صاحبان مشاغلي که در گروه دوم قرار مي‌گيرند، مکلف‌اند براي هرسال مالياتي اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبيل اسناد درآمدي فروش کالا يا ارائه خدمات و سايردرآمدها و اسناد خريد کالا، خدمات و دارايي و ساير اسناد هزينه‌هاي انجام شده را به تفکيک و به ترتيب تاريخ وقوع هريک از رويدادهاي مالي، نگهداري و صورت درآمد و هزينه ماهيانه و سالانه خود را در چارچوب نمونه فرم تهيه شده توسط سازمان امور مالياتي کشور تنظيم نمايند. فرم‌هاي مربوط به اين گروه عبارتند از:

صورت درآمد و هزينه ماهيانه موديان گروه دوم: در اين فرم ريز درآمد و هزينه مؤدي در هر ماه درج مي‌شود.

صورت درآمد و هزينه سالانه: اعداد مربوط به ستون جمع "صورت درآمد و هزينه ماهيانه" به اين فرم انتقال مي‌يابد.

گروه سوم: صاحبان مشاغلي که در گروه سوم قرار مي‌گيرند، مکلفند براي هرسال مالياتي اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبيل اسناد درآمدي فروش کالا يا ارائه خدمات و ساير درآمدها و اسناد خريد کالا و خدمات و نيز اسناد هزينه انجام شده را نگهداري و خلاصه درآمد و هزينه سالانه خود را در چارچوب فرم "خلاصه درآمد و هزينه سالانه گروه سوم" تهيه شده توسط سازمان امور مالياتي کشور تنظيم نمايند.

نکته مهم: بديهي است با توجه به حذف بندهاي سه گانه الف، ب، ج موضوع ماده ۹۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم، در اصلاحيه اخير قانون موصوف، ثبت دفتر درآمد و هزينه (موضوع بند ب ماده ۹۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم اصلاحي مصوب ۲۷ / ۱۱ / ۱۳۸۰ براي عملکردسال ۱۳۹۵ و پس از آن توسط ادارات امور مالياتي، درخصوص صاحبان مشاغل، موضوعيت نخواهد داشت.

موديان مالياتي مي‌توانند جهت دريافت نسخه الکترونيکي آيين نامه اجرايي مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روش‌هاي نگهداري آنها موضوع ماده ۹۵ اصلاحي قانون ماليات‌هاي مستقيم و فرم‌هاي مربوط، به وبگاه سازمان امور مالياتي کشور به نشاني WWW.INTAMEDIA.IR مراجعه نمايند.

براي عملکرد سال ۱۳۹۴، صاحبان مشاغل بايد تکاليف قانوني خود را حسب مورد بر اساس بندهاي الف، ب و ج ماده ۹۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم، قبل از اصلاحيه اخير، به انجام رسانند. صاحبان محترم مشاغل حداکثر تا پايان خرداد ماه سال ۱۳۹۵ فرصت دارند تا از طريق مراجعه به درگاه عمليات الکترونيک سازمان به نشاني WWW.TAX.GOV.IR، نسبت به تنظيم و تسليم اظهارنامه مالياتي عملکرد سال ۱۳۹۴ به ادارات امور مالياتي، اقدام و ماليات متعلق را بر اساس نرخ ماده ۱۳۱ اصلاحي قانون، پرداخت نمايند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:59

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون رسالت و ماموریت اصلی و مهم سپاه است، اظهار داشت: ایمان و خودباوری دینی اصلی‌ترین شاخصه‌های نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت درباره قدرت نظامی و نیروهای مسلح گفت: با صرف داشتن تجهیزات نظامی نمی‌توان در برابر دشمن به ظاهر ابرقدرت ایستاد و حضرت آقا فرمودند «هر کسی در اقصی نقاط دنیا از انقلاب اسلامی دفاع و برای اقتدار آن تلاش کند او هم پاسدار است.»

سردار کریمیان با اشاره به اینکه طبق اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی است، تاکید کرد: هر کس سپاه و بسیج را نیرویی صرفاً نظامی بداند، در حق آن ظلم کرده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون، وظایف سپاه تنها در ماموریت‌های نظامی خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: این نیروی مردمی در تمام زمینه‌ها و بخش‌ها، حفاظت و حراست از انقلاب را بر عهده دارد که این به هیچ عنوان به معنی دخالت در کار ارگان‌ها و نهادهای دیگر نیست.

سردار کریمیان تاکید کرد: سپاه اگر در هر عرصه منافع انقلاب، دستاوردها و ارزش‌های اسلامی به خطر بیافتد طبق قانون اساسی مسئول بوده و حاضر شده و می‌شود و اصلی‌ترین سرمایه‌ خودمان که جانمان باشد را تقدیم کرده و می‌کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران و بسیجیان باید روحیه لازم برای اجرای ماموریت‌ها در حوزه‌های مختلف را داشته باشند، مسایل فرهنگی و عقیدتی را یکی از عرصه‌های ماموریتی سپاهیان و بسیجیان نامید و افزود: نیروهای شاغل در سپاه و بسیج باید از بصیرت سیاسی و فرهنگی لازم برخوردار باشند زیرا سپاه، سازمانی مکتبی بوده و بخش مهمی از آن را حوزه عقیدتی تشکیل می‌دهد.

وی از وجود یک میلیون و 850 هزار نفر بسیجی در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: 450 هزار نفر آن از عضوهای فعال بسیج در تمام عرصه‌ها هستند.

وی با بیان این مطلب که در استان بیش از 26 هزار حلقه تربیتی مشغول فعالیت‌های تربیتی هستند، گفت: اولویت فعالیت فرهنگی سپاه، بصیرت‌افزایی و آشنایی با جریان‌های معاند داخلی و خارجی است.

کریمیان با اشاره به اردوهای راهیان نور با بیان اینکه در سال گذشته 47 هزار زائر راهیان نور را راهی مناطق کردیم که پنج هزار نفر آن دانشجو بودند گفت: مرکز حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تغذیه فکری و معنوی زائران راهیان نور را برعهده داشته و راویان بصیر را راهی کاروان‌ها می‌کنند و یادواره‌های محله‌ای و استانی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم استان جزو پیشگامان یادواره‌های کشوری است.

مخالف فرار از هرگونه تکنولوژی هستیم

وی در ادامه با پر اهمیت خواندن توجه به فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ما باید شجاعانه همانند نبرد حقیقی وارد فضای مجازی شده و برای تربیت عبد صالح عمل کنیم زیرا ما مخالف فرار از هرگونه تکنولوژی هستیم و استراتژی سپاه، حمایت از سایت‌های ارزشی است اما هیچکدام از سایت‌ها مستقیما متصل به مجموعه سپاه نیستند.

سردار کریمیان تصریح کرد: سپاه مخالف فضای مجازی بسته نیست، نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه با مدیریت و دقت، باید به تربیت عبد صالح پرداخت.

وی اضافه کرد: سپاه در حوزه علمی طرح‌های زیادی را به کشاورزان ارائه کرده و در بخش اقتصاد مقاومتی سپاه به مسائلی همچون زنبورداری و پرورش قارچ ورود پیدا کرده است. 

در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها با مشکل مواجه هستیم

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه‌ها در اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید هر فردی به راحتی نظراتش را مطرح کند و نخبگان او را قضاوت کنند، متاسفانه برخی می‌گویند دانشگاه پادگان شده و این درحالیست که ما با هماهنگی روسای دانشگاه در آنجا حضور داشتیم.

سردار کریمیان حوزه مسئولیت و وظایف سپاه را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: وظیفه اساسی این نهاد مقدس حفظ دستاوردهای نظام در همه زمینه‌هاست؛ اما امروز به تناسب شرایط زمان، جنگ نرم، بسیج سازندگی، بصیرت‌افزایی و نبرد در مقابل هجمه‌های فرهنگی به آن وظایف مهم افزوده شده است.

وی با بیان اینکه سپاه برای دفاع از حریم انقلاب و ولایت هیچ مرزی را نمی‌شناسد و گوش به فرمان فرمانده کل قواست گفت: ماهیت انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و نخواهیم گذاشت که این ماهیت سست شود.

فرمانده سپاه عاشورا به اشرافیت کامل اطلاعاتی داخلی و خارجی سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: ما هیچ مرزی نمی‌شناسیم و دشمنان داخلی و خارجی بدانند که دور از تیررس نیستند، ما منتظر فرمان رهبری هستیم و این بلوف نیست بلکه یک حقیقت غیرقابل انکار است.

وی به دکترین نبرد همتراز و تاکتیک موزائیکی سپاه اشاره کرد و گفت: در هر نقطه از آذربایجان به هر حرکت دشمن در کوتاه‌ترین زمان می‌توانیم جواب دهیم.

این فرمانده سپاه تصریح کرد: از سد و دیوار امنیتی که در کشور در سایه همکاری نیروهای سپاه با نیروهای امام زمان(عج) حاکم شده هیچ کسی را یاری عبور از آن نیست.

وی تاکید کرد: در تامین امنیت کشور توانمند هستیم و جنگ امنیتی تنها جنگی است که تعطیلی ندارد و 24 ساعته است.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی بدانند سپاه در دفاع از انقلاب هیچ مرزی را نمی‌شناسد و تنها گوش به فرمان رهبری است و در عمل نیز ثابت کرده است.

سردار کریمیان گفت: سپاه فدایی رهبر و خدمتگزار به مردم بوده و به آن افتخار می‌کند و هر سپاهی که خود را خدمتگزار مردم نداند سپاهی نیست و عمده قوای سپاه مردم هستند و اگر مردم را از سپاه و بسیج بگیری هیچ چیز نمی‌ماند و ما سپاه حرفه‌ای خواهیم ماند نه کلاسیک.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان ضمن اشاره به اهمیت رعایت قواعد اقتصادمقاومتی در میان مسئولان گفت: استفاده از تسهیلات و امکانات در چارچوب قانون هیچ منعی ندارد اما برای همه وظیفه است که سیاست‌های اقتصادمقاومتی را اجرایی کنیم. مسابقه مدیران برای استفاده از خودروهای ارس یک کار اشتباه و خلاف قواعد اقتصاد مقاومتی است

کریمیان ادامه داد: در درگیری‌های اخیر قره‌باغ، نیروهای اطلاعاتی و عملیات سپاه قدم به قدم و لحظه به لحظه اقدامات دشمن را رصد می‌کردند تا مبادا این درگیری‌ها به مرزهای کشورمان کشیده شود.

فرمانده سپاه عاشورا از وضعیت پیش آمده در شورای شهر تبریز اظهار تاسف و ناراحتی کرد و گفت: افسوس می‌خوریم که در شهری فرهنگی، ولایی، شهر اولین‌ها، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 چنین اتفاق‌هایی می‌افتد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز باثبات‌ترین و مقتدرترین کشور در جهان و منطقه است، اظهارداشت: این اقتدار و صلابت مدیون تلاش‌های سپاهیان و بسیجیان و شهدای دوران دفاع مقدس است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:59

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس اعلام سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا)، به‌منظور افزایش کیفیت محصولات روشنایی موجود در بازار و به منظور حمایت از عموم مصرف‌کنندگان، مصوبه ممنوعیت تولید و واردات لامپ رشته‌ای در سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" به تصویب رسید.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه مورخ 26 فروردین‌ماه سال جاری هیات وزیران، پروانه بهره‌برداری تمامی تولیدکنندگان لامپ‌های رشته‌ای با توان بالای 40 وات تا تاریخ 26 آذرماه 95 لغو خواهد شد و تولیدکنندگان تا تاریخ مزبور مهلت دارند تا نسبت به جمع‌آوری خطوط تولید خود اقدام نمایند؛ ضمن آن‌که ثبت سفارش و واردات تمامی لامپ‌های رشته‌ای از این پس ممنوع است.

بر اساس این گزارش، لامپ‌های التهابی رشته‌ای از جمله محصولات روشنایی با فناوری بسیار قدیمی و منسوخ هستند که آسیب‌های زیادی از دیدگاه افزایش هزینه انرژی خانوار به واسطه مصرف بالای انرژی و آلودگی محیط زیست به دلیل راندمان بسیار کم ایجاد می‌کند؛ ضمن آن‌که طول عمر بسیار پایین این لامپ‌ها، نیاز به تعویض در زمان‌های کوتاه را به همراه دارد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:59


چند روز خودسازی و خلوت با خدا، نیاز هر کدام از ماست. بهترین زمان هایی که ممکن است برای پیش آید اعتکاف است. اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی و ...


کلید ‫واژه‌های مطلب:

|

|

|

|

|

|

|

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، موضوع حذف دهک‌های یارانه‌بگیر گرچه طی سال‌های اخیر همراه با مشکلات عدیده‌ای بوده است اما در روزهای پایانی عمر مجلس نهم به چالش جدی در عرصه اجرایی تبدیل شده است.

در روزهای اخیر پیشنهادات و تحلیل‌های مختلفی درباره چگونگی حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند مطرح و ابهامات فراوانی بر آن استوار شد.

فراتر از این،در حذف یارانه‌بگیران و اجرای قانون هدفمندی یارانه باید به اصل نظام اداری کشور و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد، نظامی که با نقصان و معضلات جدی روبرو است و حالا نبود بانک‌های اطلاعاتی منسجم و یکپارچه از وضعیت آماری و اطلاعاتی هویتی کشور پاشنه آشیل دولت شده است اما با این همه مسئولان عنوان می‌کنند 42 پایگاه اطلاعاتی در اختیار دارند.

حذف سرپرستان خانواری که درآمد سالانه آنها 350 میلیون ریال در سال است ابهاماتی را مطرح کرده که نوبخت درباره آن معتقد است: اینکه گفته شود یارانه هر خانواده‌ای که سرپرست آن ماهیانه بالای 3 میلیون درآمد دارد، باید حذف شود بدون اینکه مشخص شود این خانواده چند عضو دارد؟ اجاره نشین است یا مالک؟ بیمار صعب‌العلاج در منزل دارد یا نه؟ محل اختلاف مجلس و دولت است.

این سوالات بخشی از ابهامات مصوبه مجلس پیش‌روی دولت است. موضوع دیگر تعداد افرادی بود که با مصوبه مجلس یارانه آنها قطع خواهد شد.

نوبخت روزهای گذشته در مخالفت با مصوبه مجلس عنوان کرده بود: سه دهک درآمدی و اقتصادی که مد نظر است 24 میلیون نفر نخواهند شد. حدود 7 میلیون نفر را پوشش می‌دهد حال آنکه مسئولان اجرایی حذف یارانه غیرنیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تناقض آشکار با اظهارات نوبخت نظر دیگری دارند.

در این رابطه میدری معاون وزیر کار ضمن تاکید به اجرای مصوبه مجلس برای حذف یارانه غیرنیازمندان معتقد است: در صورتی که سه دهک درآمدی بالا برای حذف یارانه انتخاب شود مشمول 24 میلیون نفر خواهد شد.

به نظر می‌رسد ملاحظات آقای سخنگو در مخالفت با حذف یارانه غیرنیازمندان در سال انتخاباتی پیش روی دولت، کمی غیرفنی و با نگاه‌های سیاسی مطرح می‌شود. ناظر بر این دیدگاه اظهارات محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس است که از بداخلاقی برخی مسئولان دولت سخن می‌گوید و می‌افزاید: ما همان موضوعی را مطرح کردیم که دولت در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌کرد اما دولتی‌ها در تریبون و رسانه‌ها اعلام کردند که ما مخالف مصوبه مجلس بودیم.

نکته دیگر خیز مسئولان اجرایی حذف غیرنیازمندان و دهک‌های بالای درآمدی است که از اظهارات آنها اینگونه بر می‌آید و پیش از این یک مقام آگاه در وزارت کار گفته بود اگر دولت طبق مصوبه مجلس موظف به حذف 3 دهک بالای درآمدی از لیست دریافت کنندگان یارانه شود احتمال قطع فوری یارانه این خانوارها با توجه به منابع اطلاعاتی موجود وجود دارد.

موضوعی که میدری نیز علاوه بر تایید تلویحی آن، به کاهش ضریب خطای حذف غیرنیازمندان یارانه‌بگیر تاکید کرده و به مساله مهمی اشاره می‌کند که یکی از معضلات جدی دولت‌‌ها به شمار می‌رود. قطعا حذف دهک‌ها نیازمند بانک‌های اطلاعاتی به روز، جامع و شفاف دارد در حالی که به اذعان معاون وزیر رفاه آنان هم اکنون تمام بانک‌های اطلاعاتی به غیر از بانک‌ها و ثبت اسناد را در اختیار دارند.

حال سوال اینجاست که چرا دولت تاکنون نتوانسته یا نخواسته (بخوانید نخواسته) به بانک اطلاعاتی بانک ها و ثبت اسناد دسترسی داشته باشد. آیا 3 سال زمان فرصت کمی است که این کار انجام نشد؟ آیا ارتباطی میان ذی‌نفعان و صاحب قدرت و ثروت برای به وجود نیامدن این بانک اطلاعاتی وجود دارد؟ آیا دست‌های پشت پرده و لابی‌ بانک‌ها و برخی مقامات در میان است. چرا حساب‌های بانکی به حصاری امن برای متصدیان تبدیل شده و به کمک شفاف شدن جریان اقتصاد کشور نمی‌آید؟

گارد بانک‌ها در حالی است که اطلاعات حساب‌های بانکی در تمام کشورها به تمام در اختیار دولت هاست و نه تنها جریان پول که سلامت و مشروعیت فعالیت‌ها اقتصادی از این طریق رصد می شود.

آیا عدم اتصال بانک اطلاعاتی هویتی سازمان مالیاتی به اطلاعات حساب‌های بانک‌ها ارتباطی به این موضوع دارد و سوالات جدی دیگر که مسئولان دولت باید به آن جواب بدهند.

و اما پاسخ به برخی از ابهامات جناب سخنگو و رئیس سازمان مدیریت که (خدا و خرما) را با هم می‌خواهد. مگر می‌شود آقای نوبخت از کمبود منابع هدفمندی در هر محفل و مجلسی گلایه کند اما پای عمل که می‌رسد پا پس بکشد.

بر فرض که به گفته میدری 2 بانک اطلاعاتی موجود نیست که به نظر قصوری در کار است. برای شناسایی خانواده‌های دارای بیمار خاص و صعب‌العلاج از بانک‌های کمیته امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی و ... می‌توان برای این کار بهره‌مند شد. مسلما مسئولان اجرایی بهتر می‌توانند استدلال کنند. شناسایی اعضای خانواده‌ها را نیز از طریق سازمان ثبت احوال و دیگر نهادها قابل دسترسی است.

درآمد اعضای هیات علمی، نمایندگان مجلس، قضات، اساتید دانشگاه و بخش عمومی و دولتی نیز مشخص است و فقط صاحبان مشاغل می‌ماند که می‌توان با تعمیق به اطلاعات مالیاتی به نتایج خوبی رسید.

نکته اینکه قطعا شناسایی خانوار غیرنیازمند به تلاش و تعمق فراوان نیازمند است اما کمبود اطلاعات مانع از آن نیست که به اقتضاء زمان و مکان دولتمردان باب سلیقه عمل کرده و چهره خوب و مظلوم در افکار عمومی ارائه کنند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

عنه عليه‏السلام :

خادِعْ نفسَكَ في العِبادَةِ ، وارفُقْ بها ولا تَقهَرْها ، وخُذْ عَفوَها ونَشاطَها ، إلاّ ما كانَ مَكتوبا علَيكَ مِن الفَريضَةِ ؛ فإنّهُ لا بُدَّ مِن قَضائها وتَعاهُدِها عِندَ مَحَلِّها .

امام على عليه‏السلام :

نفْسِ خود را با لطايف الحيل به عبادت وادار و با آن مدارا كن و به آن زور مگو و به هنگام آرامش و نشاطش به عبادت پرداز ، مگر در آن چيزهايى كه بر تو فرض و واجب شده‏است ، كه در اين موارد بايد آنها را به جاى آورى و به موقع ادا كنى .

نهج البلاغة : الكتاب 69 منتخب ميزان الحكمة : 444

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در ویدیویی که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده، جنگنده های سو-30 پوشش امنیتی لازم برای هواپیماهای ایلیوشین-76 را تأمین می‌کنند تا برنامه توزیع کمک های انسانی که با چتر در مناطق دورافتاده و تحت محاصره تروریست ها فرود می آید، با نظم و امنیت کامل اجرا گردد.
دیرالزور از 18 ماه پیش تحت محاصره داعش قرار دارد و بیش از 200 هزار نفر از ساکنان آن با شرایط معیشتی ناگوار مواجه هستند.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:20

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهان،‌ محمد باقر رجال در یک نشست خبری اظهار داشت: سالهاست به خودروسازان تأکید می‌کنیم که قطعات خراب و معیوب را به ما برگردانید تا ایراد فنی آن را برطرف کنیم، اما تا این لحظه حتی یک قطعه معیوب هم برگردانده نشده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که قطعات عرضه شده در بازار باید به تأیید ساپکو و سازه‌گستر رسیده باشد.

وی با بیان اینکه خودروسازان هیچ وقت نگفته‌اند که قطعات تولیدی ما ایراد دارد، افزود: در چنین شرایطی نمی‌دانیم چرا وقتی از قطعات تولیدی در خودرو استفاده می‌شود، در نهایت یک خودروی معیوب به مردم تحویل می‌دهند.

رجال با اشاره به بالا بودن استاندارد قطعات خودروی تولید شده در کشور، گفت: نمی‌دانیم چرا وقتی خودروسازان، قطعات باکیفیت را از ما می‌خرند، یک خودرو بی‌کیفیت به مردم تحویل می‌دهند.

به گزارش فارس، علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران نیز در این نشست با بیان اینکه تولیدکننده داخلی باید قطعه باکیفیت به مشتری تحویل دهد، گفت: متأسفانه خودروسازان در پرداخت پول به ما کم‌کاری می‌کنند به طوری که قطعه را از ما می‌گیرند، روی خودرو نصب می‌کنند و در آخر پول ما را می‌پردازند در حالی که وقتی می‌خواهند از قطعات خارجی استفاده کنند از همان ابتدا، پول را پرداخت می‌کنند و حتی اگر قطعه ایراد داشته باشد آن را برنمی‌گردانند.

به گزارش فارس، کاظمی نایب رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو نیز در این نشست با بیان اینکه حدود 4 تا 5 درصد قطعات یدکی خودرو موجود در بازار بی‌کیفیت است، گفت: این قطعات به کشور وارد می‌شوند و تاکنون نتوانسته‌ایم این قطعات را از بازار خارج کنیم.

علی‌اکبر بخشی، رئیس اتحادیه قطعات خودروی تهران نیز با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی از 4 تا 7 خرداد ماه در مصلی تهران، گفت: در این نمایشگاه، قطعات یدکی خودرو با حضور قطعه‌سازان داخلی عرضه خواهد شد.

بشارت‌نیا، مجری نمایشگاه قطعات خودرو نیز با اشاره به صدور 2150 جواز برای عرضه قطعات یدکی خودرو در کشور، گفت: 750 مجوز نیز در حال صدور است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی 400 واحد بدون مجوز فعال هستند که دستور پلمب آنها صادر شده است.

وی در عین حال گفت: برخی افراد، قطعات یدکی خودرو را بازسازی می‌کنند و واحدهای زیر پله‌ای وجود دارد که قطعات بی‌کیفیت و بدون گارانتی را تولید و عرضه می‌کنند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:20

به گزارش قدس آنلاین، به تازگی شنیده شده است گروه تکفیری و تروریستی داعش برای جذب نیرو تمرکز خود را روی افراد فارسی زبان گذاشته و دام خود را در این مسیر گسترانیده است و در این راستا حتی از اشعار شاعران فارسی زبان و ایرانی نیز استفاده می کند؛ در خصوص چرایی این موضوع با یک کارشناس به گفت و گو نشسته ایم که در ذیل از نظرتان می گذرد:

 

 حجت الاسلام حبیب عباسی، کارشناس پاسخ به شبهات موسسه تحقیقاتی ولیعصر (عج) در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که چرا داعش تمرکز جذب نیروی خود را بر فارسی زبان ها گذاشته است، اظهار کرد: آن چه که برای گروه تروریستی داعش بسیار مهم بوده، آن است که بتواند در ایران تاثیرگذار باشد و عملیات های تروریستی انجام دهد.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که علیرغم تلاش های فراوان نتوانسته است به این هدف خود نزدیک شود، به دلیل آن که عمدتا نفوذ آن ها خارج از ایران و مرزهای آن بوده و قدرت امنیتی کشورمان نقشه ها و توطئه های آن ها را تا کنون خنثی و نقش بر آب کرده و آن ها نتوانسته اند کاری از پیش ببرند، حال در پی این هستند که افرادی را داخل کشور جذب خود کرده که احیانا بتوانند در مراحل بعدی از طریق همین افراد اقداماتی که می خواهند را در کشور ما پیش ببرد، انجام دهد.

 

این کارشناس کلام توضیح داد: به عبارت دیگر داعش به دنبال کادرسازی یا نیروسازی در ایران است و اصل و بنای این کادرسازی و نیروسازی برای آن است که در ایران برای جنایت هایی که می خواهند انجام دهند استفاده شود و مرحله بعد این که با جذب از داخل ایران و فارسی زبان ها برای کمک به انجام جنایات خود در سوریه و مناطق دیگر، از بار تبلیغاتی به نفع خود استفاده کنند و بگویند که ما موفق شدیم از داخل ایران که بیشترین مخالفت و دشمنی را با ما دارد، نیرو جذب کنیم!

 

وی تصریح کرد: در واقع داعش با این اقدام در فضای عمومی دنیا کار تبلیغاتی گسترده ای به نفع خود انجام داده است ضمن این که عزتی برای ایران تا امروز رقم خورده است که قابل توجه است یعنی این کشور در عین نزدیکی جغرافیایی بسیار با داعش، (فاصله ای کمتر از یک صد کیلومتر) آن ها در جذب نیرو از سوی خود شکست داده و داعش نتوانسته از ایران نیرویی تا کنون جذب کند این در حالی است که این گروه تروریستی از فرانسه ای که چند هزار کیلومتر با آن فاصله دارد، چندین برابر ایران جذب نیرو داشته و لذا این اقتدار امینتی ایران است که باعث عصبانیت رهبران داعش شده است.

 

 حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: از سوی دیگر چون داعش ایران را موجب شکست های خود در سوریه و عراق می داند، و تلفات بسیاری در مواجهه با سیاست ها و اقدامات ایران متحمل شده است، به نوعی در پی انتقام گرفتن از کشور ما است و تلاش می کند با جذب نیرو از داخل ایران ضربه ای را به امنیت ما وارد کند.

 

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا داعش از سوی جوان های ما چراغ سبزی دیده که به فکر اجرای این طرح و نقشه جدید افتاده است، به شبستان گفت: خیر، ضمن آن که تا به حال در این مساله موفق نبوده اند و توفیق چندانی نداشته اند اما به هر حال تلاش می کنند تا از طریق ضعف اعتقادی که در برخی از جوان های ما وجود دارد، اثرگذاری و نفوذ داشته باشند.

 

 وی با تاکید بر این که آن ها تصور می کنند که چون دشمن اصلی آن ها ایران است و بیشترین ضربه را از این کشور خورده اند حتی با جذب کمترین افراد هم می توانند ضربه مهمی به ایران وارد کنند، بیان کرد: در واقع نگاه داعش برای جذب نیرو از داخل ایران کمیتی نیست، بلکه کیفیتی است که حتی یک نفر هم می تواند برای آن ها ابزار شود تا بتوانند یک موج رسانه ای  و هیاهو ایجاد کرده و به این ترتیب به امنیت ملی ایران ضربه وارد کنند.

 

 این کارشناس شبکه جهانی ولایت با بیان این که داعش در کنار جنایات خود حرف های پر زرق و برقی همچون مبارزه با زور و جهاد دارد که ممکن است برای جوان ها جذاب باشد، خاطر نشان کرد: لازم است برای مقابله با این پدیده علاوه بر اقدامات رسانه ای و به نمایش گذاشتن جنایات و ضرر آنها برای اصل اسلام، برخی از صحبت های این گروه تروریستی و تعارض با عملکردشان برای قشر جوان هم مطرح شود و در فضای مجازی با همان حجمی که آن ها کار می کنند ما نیز با همان حتی بیشتر، اطلاع رسانی و کار تبلیغاتی داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: در حقیقت داعش حجم بالایی از فعالیت برای تبلیغات را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند در طول زمان اثر گذاشته و لذا راه اندازی گروه های پر تعداد، کانال های متعدد، شبکه های مجازی گسترده ، در طول زمان آرام آرام تاثیر منفی خود را بر جای می گذارد.

 

 این کارشناس پاسخ به شبهات موسسه تحقیقاتی ولیعصر (عج) یادآور شد: لازم است در این راستا مطالعات پژوهشی نسبت به رفتارشناسی داعش در فضای مجازی و حوزه رسانه انجام شود تا ابعاد مختلف اقدامات آن ها و شیوه صحیح مقابله با این جریان در فضای مجازی و رسانه مشخص شود.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ یکی از اشتباهاتی که تا امروز شاید اتفاق افتاده دست کم گرفتن این دشمن و کم توجهی به فعالیت های خزنده رسانه ای آن ها در فضای مجازی است یعنی غالبا تصور بر این بوده که اینها فقط اهل کشتار هستند همه می داند کسی سمت آنها نمی رود و با همین توجیه بسیاری از اقدامات لازم و ضروری غفلت شده و انجام نپذیرفته است.

شبستان

انتهای خبر/

 

 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:20

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرهنگ نیوز تصویرسازی و استفاده از هنر بهترین شیوه برای اثرگذاری و ماندگاری یک پدیده است. به همین خاطر ساخت فیلم چه به صورت حقیقی و چه به صورت انیمیشینی، حتی تولید بازی های رایانه ای تا اندازه زیادی می تواند در اذهان مخاطب باقی بماند. دراین میان بازی های رایانه ای به خاطر ایجاد هیجان و مشارکت فرد در روند  کار شاید به مراتب تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؛ چراکه  وقتی  فردی کنترل بازی را در دست می گیرد و هدایت گر کاراکتر مثبت یا منفی آن می شود ضمن حس همزادپنداری و نزدیکی به  بازی، چون  خود  او  مشارکت در جریان اتفاقات دارد بیشتر مشتاق آن است و برای همین روند بازی را در ذهن می سپارد.  امروزه ساخت بازیهای رایانه ای به عنوان یک صنعت، رشد و رونق خیلی خوبی پیدا کرده است  به گونه ای که حتی سیاسیون برخی کشورها برای پیشبرد اهداف خود  از آن بهره می برند. بنابراین ديگر نمى‌‏توان به بازى‏‌هاى رايانه‌‏اى تنها به عنوان ابزار جذاب، براى گذران فراغت و تفريح و سرگرمى كودكان و نوجوانان نگاه كرد.

برهمین اساس کشور ما  که در ساخت و تولید بازی های رایانه ای طفلی نوپاست چند سالی می شود  با جدیت وارد این صنعت شده تا آنجا که شاهد ساخت و تولید بازی های رایانه ای مختلفی بوده ایم . از جمله بازی«پروانه» که توانست در مسابقات جهانی بازی های رایانه ای حائز رتبه برتر شود. اما این بازی تنها موفقیت جوانان ایرانی دراین عرصه مهم نبوده است اگر به خوبی این حوزه را بررسی کنیم درمی یابیم که بازی های جالب و حرفه ای در رده های سنی مختلف از سوی جوانان ایرانی تولید شده که نیازمند معرفی بیشتر به جامعه مخاطب هستند. اما این روزها خبر ساخته و عرضه یک بازی خاص در خارج از مرزها  در رسانه ها بازتاب زیادی پیدا کرده است. بازی « انقلاب 1979» که توسط یک ایرانی ساخته شده ولی با حواشی مختلف و البته  خارج از ایران. 

سایت ارگان رسمی وزارت  خارجه انگلیس یعنی همان بی.بی.سی.فارسی درباره این بازی نوشته است: « بازی انقلاب ۱۹۷۹ که بخش اول آن جمعه سیاه نام دارد با موضوع انقلاب اسلامی ایران و وقایع بعد از آن است که توسط نوید خوانساری کارگردان ایرانی- کانادایی بازی‌های رایانه ای ساخته شده است. رضا شیرازی عکاس خبری است که ناگهان خود را در میانه وقایع تاریخ‌ساز انقلاب ۱۳۵۷ ایران می بیند. او در ادامه بازی، دستگیر و در اوین بازجویی می‌شود. بازجو از او می‌پرسد: آیا چای می‌خواهی؟ اینجا کسی که فرمان بازی را در دست دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد که رضا چه جوابی بدهد و بازی را به چه سمتی ببرد. کسی که از رضا بازجویی می‌کند، اسدالله لاجوردی است. بی .بی.سی. فارسی با شیطنت موذیانه خودش درادامه معرفی می افزاید: اسدالله لاجوردی بازجو و دادستان انقلاب در روزهای نخست که به سختگیری با زندانیان مشهور بوده است  رضا، شخصیت اصلی داستان به هیچ‌یک ازگروه‌های سیاسی تعلق ندارد. او که در خارج از کشور تحصیل می‌کند، در ابتدای بازی برای تعطیلات به تهران می‌رود، اما کشورش را در وضعیتی کاملا متفاوت نسبت به قبل می‌بیند و از آنجاست که باید درمقاطع مختلف تصمیم بگیرد و ماموریت‌های مختلفی را انجام دهد: این که در تظاهرات چه کار کند؟ کجاها پنهان شود؟ در جواب نیروهای نظامی چه بگوید و به چه کسانی اعتماد یا کمک کند؟ این تصمیم‌ها و انتخاب‌ها بر نتیجه نهایی بازی اثر می‌گذارد...»

نکته قابل تامل درباره این بازی این است که نوید نگهبان، بازیگر ایرانی فیلم‌های هوملند و تک‌تیرانداز آمریکایی و فرشاد فراهت بازیگر فیلم آرگو در ساخت این بازی حضور دارند. نوید خوانساری طراح بازی، زمان انقلاب در ایران بوده اما مدتی بعد به همراه خانواده‌اش از ایران خارج شده است. او در مصاحبه‌ای با مهرناز فرهمند در برنامه کلیک بی.‌بی‌.سی. فارسی گفته بود: این بازی را بر اساس تجربه‌های خودش در اوایل و بعد از انقلاب و آدم‌هایی که می‌شناسد، طراحی کرده است.

به دنبال بازتابهای انتقادی نسبت به این بازی رایانه ای، فاکس‌نیوز در مطلبی آورده است:« یک بازی کامپیوتری تهران را خشمگین کرد! و حتی خوانساری را به تبلیغ علیه نظام متهم کرده است؛ اتهاماتی که خوانساری را از بازگشت به ایران بازمی دارد.» 

همان طور که گفتیم ساخت بازی رایانه ای انقلاب 1979 موافقان و مخالفان زیادی داشته است. موافقان بازی را  یک  کار خوب می دانند که ضمن حرفه ای بودن در ساخت می تواند وقایع  انقلاب اسلامی سال 57 را برای نسل سوم  و چهارم انقلاب که آن زمان را درک نکرده اند  در قالب بازی انیمیشنی به تصویر درآورد و خود کاربران را درگیر وقایع کند؛ چنانچه سایت مشرق با یکی از سازندگان این بازی گفتگو داشته و« واسیلیکی خوانساری» دراین‌باره  گفت: بازی انقلاب 1979 یک بازی ویدیویی بر اساس اتفاقات واقعی در انقلاب ایران است. به افراد اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای بسیار عمیق از حضور در انقلاب سال 1979 ایران را داشته باشند. شما به عنوان گیمر می‌توانید پا جای پای کسی بگذارید که واقعا در آن زمان حضور داشته است.

اما منتقدان بازی 1979 نظر دیگری دارند. ازجمله سایت فرافر نوشت: این بار با استفاده از بازی های رایانه ای، تاریخ انقلاب ما را هدف قرار داده اند. برای این کار، نوید خوانساری، کارگردان سینمایی بازیهای GTA و Max Payne، انتخاب شده است. این بازی به طور کامل به وقایع و حوادث پایتخت ایران، تهران در سال های 1979 میلادی می پردازد و حتی اسم آن نیز« انقلاب 1979» است. کردمیهن رییس ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز رایانه ای هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان راجع به سازنده این بازی گفت:  "طراح بازیهای رایانه ای پرمخاطب جهان  متاسفانه یک ایرانی  است که هوش خود را صرف ساخت بازی هایی با اهداف ضد ایرانی می کنند. حدود 4 سال پیش نیز بازی دیگری با اهدافی کاملا مشخص در سطح جهان منتشر شد. من در همان زمان اطمینان داشتم که این حرکت دوباره تکرار خواهد شد و با ارائه بازی «1979» با هدف زیر سوال بردن ارزش های انقلاب اسلامی دست به ارائه این بازی زده اند."

برخی دیگر از منتقدان نیز براین باورند  بازی 1979 این گونه تاریخ وقوع انقلاب را روایت می کند که گویی یک سری جوان از سر احساسات و بدون برنامه و تعقل انقلابی را ایجاد کردند و علیه رژیم شاه ایستادند. 

اما نکاتی در بازی وجود دارد  که نمی توان به سادگی از آنها گذشت؛ اینکه  بازجوی رضا در اوین شهید اسدالله لاجوردی انتخاب شده که در بازی تصویری خشن از وی به نمایش گذاشته شده است ( سایت بی. بی. سی. فارسی در تحلیل بازی  آورده است کسی که از رضا بازجویی می‌کند، اسدالله لاجوردی است؛ بازجو و دادستان انقلاب در روزهای نخست که به سختگیری با زندانیان مشهور بوده است). 

جای تامل دارد شهید بزرگواری که مورد اتهامات زیادی قرار گرفته بود و مظلومانه به شهادت رسید چه لزومی داشت که حتما ازاین شهید به عنوان بازجو نام برده شود؟! یا اینکه یک شرکت آمریکایی اسپاسنر و حامی مالی این بازی است بازی که در هرحال بخشی از تاریخ ایران و روایت ضد استکباری و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را قرار است به تصویر بکشد. آن وقت باید از سوی شرکتی آمریکایی حمایت و روانه بازار بشود؟!  این نیز جای تامل دارد. مسئله شبهه برانگیز دیگر درباره این بازی، رد پای کستنیگ و بازیگران فیلم «آرگو» در این بازی است؛ از سویی دیگر متأسفانه  ساخت آثار هنری با موضوع ایران  از طرف ایرانیان خارج از کشور سابقه خوبی نداشته است چه آن که پیش ازاین نیز جدا از آثار سینمایی در عرصه کمیک استریپ و انیمیشن هم شاهد تولیداتی ازاین دست بوده ایم. خاطره  مرجان ساتراپی و آثار ضد ایرانی اش نباید از نظر دور داشت چه آن که نکته دیگر در این رابطه  حامیان مالی این نوع آثار است. بازی انقلاب 1979 شاید  نتواند در دنیا  مخاطب خاصی جذب کند اما حداقل برای ایرانیان و حس کنجکاوی شان جذاب خواهد بود  عموماً حمایت کنندگان  مالی این نوع آثار سلطنت طلبها،  سازمان منافقین،  رژیم صهیونیستی و حتی کمونیست هایی است که برای مثال مرجان ساتراپی را برای تولید یک اثر کمونیستی درباره ایران  حمایت کردند.

با همه این احوال به نظر می رسد درباره این بازی و سازندگانش می بایست به دیده تردید و تامل نگریست؛ هرچند این نکته نیز اهمیت دارد که  قدرت  و توانایی والای جوانان  متعهد داخلی در ساخت بازی های رایانه ای ما را دراین عرصه به جایی رسانده  که با اعتماد به نفس کامل مقابل هجمه دشمنان بایستیم و با چتنه ای پر با مخاطب گفتگو  کنیم.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اقداماتی میان ایران و روسیه صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکلات بانکی موجود میان دو کشور و مشکل کاهش نرخ روبل را به نحوی مرتفع کنیم. قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان در رابطه با ساز و کار حج تمتع سال ۹۵ و اعزام زائران ایرانی اظهار کرد: در این رابطه باید به چند نکته توجه داشته باشیم. نکته اول محتوای غنی و مقتدرانه انقلاب اسلامی است؛ از جمله اصول انقلاب اسلامی حفظ عزت، اقتدار و کرامت مردم است، بنابراین ما اجازه نداریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که این عزت، کرامت و اقتدار شکسته شود.

 

وی افزود: سال ۶۶ در جریان کشتار حجاج که به نوعی تحقیر حجاج بود، حضرت امام(ره) حج را برای مدتی تعطیل کردند؛ در این رابطه موارد دیگری نیز داشته‌ایم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نکته دیگر این است که مردم ما حاضر نیستند حجی بروند که چارچوب آن را آل سعود تعیین کرده باشد و هیچ‌گونه آزادی نداشته باشند و حتی در عبادت خود آزاد نباشند و وقتی می‌خواهند دعایی بخوانند نیروهای امنیتی مزاحمت ایجاد کنند؛ این موارد نشان می‌دهد که زائران ما در حج امنیت ندارند.

 

سالک همچنین ادامه داد: اینکه عربستان فاسد بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند جای نگرانی دارد و من نمی‌دانم چرا مسئولان می‌پذیرند که برای ما معضلاتی را در این قضایا درست کنند.

 

منتخب مردم اصفهان در مجلس گفت: باید به این مسئله رسیدگی شود که مسئولان ما مباحث مذاکراتی را با چه کسانی هماهنگ می‌کنند؟ با کسی که سر تا پایش دروغ و حقه‌بازی و مزدوری دشمنان اسلام است، می‌توان صحبت و مذاکره کرد و از آنها خواهش کرد که به ما اجازه بدهند عبادت کنیم؟؛ نمی‌دانم این موضوع تا چه حد با معیارهای انقلابی ما سازگاری دارد.

 

سالک افزود: مطمئنا برادران عزیزی مانند آقای اوحدی که به این قضیه ورود کرده‌اند شاید بر اساس سیاست‌های کلان نظام ما باشد که من اطلاعی ندارم اما این انتقاد به سازمان حج و زیارت وارد است که در زمانی که دشمن تلاش می‌کند به انواع مختلف به ما ضربه بزند، چه لزومی دارد که ما برویم از آنها خواهش کنیم که بنشینند و با ما صحبت کنند تا به نتیجه برسیم.

 

وی با اشاره به تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ وحدت مسلمین و ضرورت تداوم حج برای حفظ این اصل گفت: حفظ وحدت اساس کار ما و سخن قرآن و بزرگان است که امام نیز بر آن تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز بیشترین مطالب را در این رابطه داشته‌اند و نباید از این مسئله غفلت شود اما این حفظ وحدت به چه قیمت؟ آیا می‌توان با عربستان صهیونی وحدت داشت؟

 

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در مورد واکنش مجلس نیز اظهار کرد: باید ببینیم مذاکرات چگونه پیش می‌رود و نتیجه آن چگونه خواهد بود تا سپس نظر خود را اعلام کنیم.

ایکنا

انتهای خبر/

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،فارس نوشت: سردار علی فدوی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشکده تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام ماه رجب، اظهار کرد: امیدواریم برکات این ماه مبارک را در دل و جان خود احساس کنیم.

وی به فعالیت دانشکده تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و افزود: بیش از 33 سال است که آموزش نیروها در مجموعه مذکور انجام می‌شود و ده‌ها هزار نفر آموزش دیدند.

فرمانده نیروی دریایی از افتتاح رسمی دانشگاه امام خامنه‌ای تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: دانشکده‌های نیروی دریایی سپاه از شیراز، چالوس و بندرعباس به دانشگاه مذکور منتقل شده و تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش تمام نیروهای دریایی سپاه در دانشگاه امام خامنه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش از موضوع‌های اساسی در سپاه انقلاب اسلامی است.

فدوی نخستین مرحله اقدام‌ها را جذب نیرو در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: گام دوم، شکل‌دهی و سیستم‌سازی است و این امر در قالب آموزش انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده آموزش، خاطرنشان کرد: تکلیف پاسداری از 37 سال پیروزی انقلاب اسلامی در جریان بوده و این روند باید با سرعت بیشتر و وسعت بالاتر و کیفیت بهتر به لحاظ کمی و کیفی انجام شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به رویارویی جبهه باطل با حق پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هر روز که از عمر انقلاب اسلامی سپری می‌شود، این رویارویی تغییر پیدا کرده و متفاوت شده است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:14

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن، در این نوار ویدیویی، افراد متهم لباس نارنجی پوشیده اند و عناصری از گروهک تروریستی داعش از آنها به اتهام جاسوسی برای نیروهای عراقی، بازجویی می کنند.
عناصر داعش پس از بازجویی، این افراد را به ۳ شیوه وحشیانه گلوله باران، جدا کردن سر با استفاده از مواد منفجره و سربریدن، اعدام می کنند.
داعش این فیلم ۱۵ دقیقه ای را از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تویتر منتشر کرده است اما از انتشار این فیلم به علت دلخراش بودن، معذوریم.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:14

به گزارش قدس آنلاین،علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با میزان، در خصوص شرایط دام زنده در بازار با وجود وقوع سیل در شهرستان ها گفت: این موضوع خسارت بسیاری به دام های کشور وارد کرده است که نتوانستیم جلوی آن را بگیریم، ولی موضوع مهم تر از سیل بازگشایی مرز عراق و خروج دام های شیشک از کشور است.
وی در ادامه تاکید کرد: باز شدن مرزها و خروج دام از کشور لطمه بزرگی به دامداران وارد خواهد کرد که به نظر می رسد این خروج با مجوز و علنی در مرزها صورت می گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه دام های گلچین از کشور خارج می شود بیان کرد: در هفته ای اخیر دام های گلچین شده با مجوز یا بدون مجوز از کشور خارج شده اند که موضوع در آینده اثرات بدی در بازار دام خواهد داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در توضیح قیمت دام زنده در بازار گفت: دام رنده در بازار در طی هفته گذشته بین 12 تا 13 کیلو بوده است ولی این قیمت در حال حاضر کاهش هزار تومانی داشته و به قیمت 11 تا 12 هزار تومان رسیده است.
وی در خصوص قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی با کاهش هزار تومانی از هفته گذشته مغازه دار با قیمت 30 تا 31 خریدار ی میکرده و در حال حاضر بین 29 تا 30 هزار تومان به فروش می رساند و گوشت شقه ای بدون دنبه کیلویی 32 تا 33 هزار تومان است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:14

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، تشخیص سرطان از روی نمونه های خونی همواره روشی چالش برانگیز به شمار می آمده است. در اغلب موارد پزشکان مواد شیمیایی به خصوصی را به نمونه خون گرفته شده اضافه می کنند تا سلولهای سرطانی را قابل رؤیت کنند اما با این کار عملا دیگر نمی توان از چنین نمونه هایی در سایر آزمایشات تشخیصی استفاده کرد.
همچنین تکنیک های تشخیصی دیگری برای شناسایی سلولهای سرطانی وجود دارد که مبنای عمل آنها ساختار غیرطبیعی این دسته از سلولهاست اما این روش زمان بر بوده و حتی در برخی موارد سلولهای سالم به اشتباه به عنوان بافت سرطانی در نظر گرفته می شود.
اکنون تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس وارد عمل شده و روشی را ارایه کرده اند که در آن با استفاده از نوعی میکروسکوپ مخصوص و تلفیق آن با یک الگوریتم هوش مصنوعی، شناسایی غیرتهاجمی و البته بسیار دقیق سلولهای سرطانی در یک نمونه آزمایشگاهی به راحتی امکانپذیر می شود.
با استفاده از این روش جدید نه تنها زمان و انرژی به مراتب کمتری برای تشخیص سلولهای سرطانی صرف می شود بلکه ضریب دقت در آن به طرز چشمگیری بالا بوده و در نتیجه پزشکان با اطمینان خاطر بیشتری از روشهای مناسب درمانی استفاده می کنند.
جزئیات بیشتر این نوآوری در نشریه علمی Scientific Reports منتشر شده است. از آنجا که در درمان سرطان زمان فاکتوری تعیین کننده محسوب می شود، این روش می تواند جان بسیاری از بیماران سرطانی را نجات دهد.
در این نوآوری میکروسکوپ فوتونیکی مخصوصی به کار گرفته می شود که در هر ثانیه صدها هزار تصویر از سلولها ثبت می کند. این تصاویر در ادامه راهی برنامه رایانه ای به خصوصی می شود که در آن سلولها بر اساس ۱۶ فاکتور مختلف از جمله قطر سلول و سایر مشخصه های فیزیکی مورد سنجش دقیق قرار می گیرند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:13

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین معدنی پور مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به میزان مکالمات بین المللی هموطنان در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: برقراری این حجم مکالمه در سال گذشته، از طریق درگاه های بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت، با دیگر نقاط جهان امکانپذیر شد.
وی گفت: این مکالمات از طریق تجهیزات مداری و تلفن اینترنتی (VoIP ) شرکت ارتباطات زیرساخت برقرار شده است.
معدنی پور توضیح داد: از این میزان مکالمات سهم ترافیک صادره از ایران به مقصد دیگر کشورها یک میلیارد و دویست میلیون دقیقه و میزان ترافیک وارده به ایران یک میلیارد دقیقه است.
وی افزود: در ایام نوروز امسال، شرکت ارتباطات زیرساخت، ۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دقیقه ترافیک بین الملل را بین ایران و دیگر کشور های جهان برقرار کرد که از این حجم مکالمه، ۴۸ میلیون و صد هزار دقیقه سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها و ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه سهم ترافیک وارده بین الملل به کشور بود.
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اوج ترافیک روزانه مربوط به روز اول فروردین بود که در این روز ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دقیقه مکالمه مبادله شد.
معدنی پور تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت پیش بینی های فنی لازم را برای افزایش ترافیک نوروزی داشته است و کارشناسان این شرکت در ایام نوروز در شیفتهای ۲۴ ساعته حضور داشتند تا مکالمات در این ایام بدون هیچ اختلالی و با کیفیت مطلوب برقرار شود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:13

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد رضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی در نشست خبری سازمان اقتصادی کوثر در جمع خبرنگاران بخش کشاورزی اظهار کرد: دست آوردهای علمی به بخش کشاورزی و سرزمین منتقل نمی‌شود. در زمان ما کارشناسان در سر زمین حضور داشتند اما اکنون کارشناسان بخش کشاورزی از زمین‌ها خارج شده اند.

 وی همچنین درباره تولید جوجه در کشور افزود: بر اساس توافقی که میان سازمان اقتصادی کوثر و انجمن جوجه یک روزه دردست انجام است، زنجیره تامین و تولید این محصول درکشور ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا مشکلات بخش بازار محصولات کشاورزی هرساله تکرار می‌شود و الگوی کشت اجرا نمی‌شود گفت: برای اینکه الگوی کشت در کشور اجرا شود این مهم باید تبدیل به قانون شود و جمعی از نمایندگان آن را به صحن ببرند یا اینکه دولت در این زمینه لایحه داشته باشد تا ضمانت اجرایی برای رعایت الگوی کشت ایجاد شود.

اگوی کشت را به دولت  بردم اما آنجا ماند

وی با بیان اینکه در سال 88 الگوی کشت را به دولت فرستادم اما در دولت ماند، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم شاهد اتفاقاتی مانند کاهش یا افزایش یکباره قیمت یک محصول کشاورزی در کشور نباشیم باید این ضرورت احساس شود و الگوی کشت را درقالب  یک قانون ببینیم.
اسکندری یاد آور شد: همه می گوییم که الگوی کشت در کشور باید رعایت شود اما شرایطی برای ضمانت اجرای آن نداریم و تنها با قانون شدن الگوی کشت این سیاست عملیاتی می‌شود.

وی در ارتباط با تولید محصولات تراریخته در کشور گفت: در انتهای سال 94 یعنی همان زمانی که قصد آزاد شدن تولیدات محصولات تراریخته در کشور وجود داشت، به 11 ارگان کشور با عنوان وزیر سابق کشاورزی نامه نوشتم و درباره عوارض مصرف محصولات ترایخته هشدار دادم.

اسکندری گفت: درزمان وزارت بنده نیز موضوع تولید محصولات تراریخته مطرح شد، اما جازه تولید این محصول را در سطح مزرعه ندادم  و برای اینکه تمام جوانب مشخص شود، مانع آن شدم.

اسکندری در ارتباط با مسائل بانکی در شرایط بعد از اجرای برجام گفت: ما نیز در سازمان اقتصادی کشور برای ورود پول کالاهای صادراتی با مشکلاتی مواجه بودیم که این مشکل بعد از برجام نیز کماکان پا بر جاست.

وی افزود : راه‌حل ما برای رفع مشکل تحریم و ورود پول به سازمان این بود که از شرکت خارجی خریدار، خواستیم پول ما را به صورت ریالی پرداخت کنند تا مجبور به دلار فروشی در سطح خیابان نشویم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: این سازمان مجموعه غیردولتی در اقتصاد کشور است که می‌تواند به عنوان یک الگو در نظر گرفته شود.از آنجا که سازمان اقتصادی کوثر به تولید داخلی متکی است هیچ وقت درگیر تحریم نبود، تا بعد از تحریم‌ها گشایشی برای آن ایجاد شود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:13

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز؛ رئیس هیئت نمایندگان سوری در ژنو امروز صبح اعلام کرد که در رابطه با سلب قدرت بشار اسد هیچ مذاکره ای نخواهیم داشت.

بشار جعفری همچنین افزود: هدف از مذاکرات ژنو که با میانجی گری سازمان ملل صورت می گیرد، رسیدن به توافق ایجاد قدرت مرکزی به ریاست بشار اسد است تا شرایط فعلی کشور حفظ و پایدار شود.

وی در گفتگو با تلویزیون لبنان اعلام داشت که تنها خواسته ما در روند مذاکرات صلح ژنو استقرار دولت ملی بشار اسد است.

نماینده گروه های مخالف دولت سوریه نیز روز گذشته گفته بود که در این مذاکرات شرکت خواهند کرد.

استفان دیمیستراو؛ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه فرصتی یک هفته ای به طرفین مذاکره داده است تا به توافق برسند و نتیجه را روز جمعه اعلام کنند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:11

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی، بامداد امروز در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل افغانستان، انفجار مهیبی صورت گرفت.

این انفجار، در نزدیکی سفارت آمریکا و در مجاورت چندین وزارتخانه و سازمان امنیتی دولت افغانستان صورت گرفت.

براساس گزارش آژانس های خبری افغانستان، حداقل 100 نفر در این انفجار زخمی شدند.

مقامات وزارت بهداشت افغانستان تایید کردند که بیش از 161 نفر در این انفجار که حاصل بمب گذاری انتحاری بود، مجروح شدند.

طالبان مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

پس از انفجار، تقریبا تمام مرکز شهر کابل را دود غلیظی در بر گرفت.

علت این انفجار، خودرویی دارای مواد منفجره بود که خارج از واحد سرویس مخفی افغانستان منفجر شد.

براساس گزارش رویترز، طالبان در بیانیه یی جداگانه، اعلام کرد که بمب گذاری انتحاری خود را در مقابل دفتر رییس امنیت ملی منفجر کرده است.

گزارش ها نشان می دهد که در این انفجار حدود هشت نفر از سربازان افغان آسیب دیدند.

محل این انفجار با فاصله ی چند صد متری از کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در یکی از مرفه ترین مناطق کابل بود.

براساس گفته های شاهدان عینی انفجار، حدود نیم ساعت پس از این حادثه، صدای تیراندازی از اطراف محل انفجار شنیده می شد.

سفارت آمریکا از این انفجار آسیبی ندید.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:11